How to Apply?/Nasıl Başvuru Yapılır
Documents Required for Application
Application Form,
Exam Result Certificate (if available)
Proof of high school diploma or proof of being in the last year of high school
Document showing the courses and grades taken in high school (transcript)
Passport Copy
Copy of Identity Card
Biometric photo
Other supporting documents and certificates
For Turkish nationals or dual nationals whose first nationality is Turkish, a document stating that they have completed their entire high school education abroad (passport or entry and exit dates from police records)
Note: Applications to Ufuk University are free of charge.
Application Intake
You must submit your applications to our university until 15/10/2024. Applications can be made to the Registrar's Office of our University by mail or in person. We recommend you to consider more than one program. Please note that applications made over the internet are invalid.
Evaluation Process of Applications
The evaluation of applications and the placement of candidates is carried out by Ufuk University. Meeting the application requirements cannot guarantee acceptance of the placement. For the acceptance of the candidates, the list prepared by the commission determined by Ufuk University, including the ranking on the basis of the program and within the quota, will be submitted to the Rectorate for approval.
Application Results
Note that the application results will be announced on the University website. Accepted candidates will receive an acceptance letter after depositing the tuition fee (1 (One) Semester FEE) for the 2024-2025 academic year into the University account. Along with this letter, candidates are required to obtain a study visa from the Turkish Embassy in their country (or the nearest one). (Candidates who cannot obtain a visa will be able to receive a refund of their tuition fee provided that they document their situation). After the evaluation process, the registrations of those who are eligible for final registration will be made until 30/11/2024. The documents required for registration will be given to the candidates together with their acceptance letters and will also be announced on the website.
Education Fee
Ufuk University education is fee-based. In order for our academic year to run smoothly, our students are required to pay half of the tuition fee at the beginning of the academic year during registration and the other half at the beginning of the second semester during registration. The tuition fee is increased every year in proportion to the changes in the WPI-CPI. For more information about tuition fees, please see the following link: https://www.ufuk.edu.tr/ogrenci-isleri/uluslararasi-ogrenci/ogrenim-ucretleri
Banka Account Information:
Bank name: Halk Bank
Recipient: Ufuk University
Branch code: 1310
IBAN (USD): TR230001200131000058100500
Swift Code: TRHBTR2AXXX
Application Steps
- Completely filling out the form
- Printing the completed form
- Read and sign the form carefully
- Sending the form and other documents to the University's e-mail address (international@ufuk.edu.tr)
Contact Information
UFUK UNIVERSITY, Student Affairs Directorate
İncek Şehit Prosecutor Mehmet Selim Kiraz Bulvarı No:129 (06836) İncek-Gölbaşı-Ankara TURKEY
Web: http://www.ufuk.edu.tr
Tel: +90 (312) 586 71 58
Fax: +90 (312) 586 71 21
E-mail: international@ufuk.edu.tr
Başvuruda İstenilen Belgeler
Başvuru Formu,
Sınav Sonuç Belgesi(varsa)
Lise diplomasının veya son sınıfta olduğunu gösteren belge
Adayın lisede aldığı dersleri ve notları gösteren belge(transkript)
Pasaport Fotokopisi
Kimlik Kartı Fotokopisi
Vesikalık fotoğraf
Diğer destekleyen belgeler ve sertifikalar
T.C. uyruklu veya ilk uyruğu T.C. olan çift uyrukluların lise öğrenimini tamamını yurt dışında tamamladıklarına dair (pasaport veya emniyet kayıtlarından ülkeye giriş çıkış tarihleri) belge
Not: Ufuk Üniversitesine başvurular ücretsizdir.
Başvuru Alımı
Başvurularınızı 15/10/2024 tarihine kadar üniversitemize iletmeniz gerekmektedir. Başvurular Üniversitemiz Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne posta yoluyla veya şahsen yapılabilir. Birden fazla programı değerlendirmenizi öneririz. İnternet üzerinden yapılan başvuruların geçersiz olduğunu unutmayın.
Başvuruların Değerlendirme Süreci
Başvuruların değerlendirilmesi ve adayların yerleştirilmesi Ufuk Üniversitesi tarafından yapılmaktadır. Başvuru koşullarını karşılamak, yerleştirmenin kabulü garanti edilemez. Adayların kabulü için Ufuk Üniversitesi tarafından belirlenen komisyon tarafından hazırlanan program bazında ve kontenjan dâhilindeki sıralamayı içeren liste Rektörlüğün onayına sunulacaktır.
Başvuru Sonuçları
Başvuru sonuçlarının Üniversite web sitesinde ilan edileceğini unutmayın. Kabul edilen adaylar, 2024-2025 akademik yılı için öğrenim ücretini (1 (Bir) Dönem ÜCRETİ) Üniversite hesabına yatırdıktan sonra bir kabul mektubu alacaklardır. Bu mektupla birlikte adayların ülkelerindeki (veya en yakın) Türk Büyükelçiliği'nden öğrenim vizesi almaları gerekmektedir.(Vize alamayan adaylar durumunu belgelemeleri koşuluyla yatırdıkları ücreti iade alabileceklerdir.) Değerlendirme sürecinin ardından kesin kayıt yaptırmaya hak kazananların kayıtları 30/11/2024 tarihine kadar yapılacaktır. Kayıt için gerekli belgeler adaylara kabul mektupları ile birlikte verilecek ve ayrıca web sitesinde duyurulacaktır.
Eğitim Ücreti
Ufuk Üniversitesi eğitimi ücretlidir. Akademik yılımızın sorunsuz bir şekilde işleyebilmesi için öğrencilerimizin öğrenim ücretinin yarısını akademik yılın başında kayıt sırasında, diğer yarısını ise ikinci dönem başında kayıt sırasında ödemelerini gerekmektedir. Öğrenim ücretinin her yıl TEFE-TÜFE'deki değişikliklerle orantılı olarak arttırılmaktadır. Öğrenim ücretleri hakkında daha fazla bilgi için lütfen aşağıdaki linke bakınız: https://www.ufuk.edu.tr/ogrenci-isleri/international-studentuluslararasi-ogrenci/tuition-feesogrenim-ucretleri
**Ödeme Hesap Bilgileri
HALK BANKASI ÇUKURAMBAR ŞUBESİ
ŞUBE KODU : 1310
ALICI ADI : Ufuk Üniversitesi
IBAN : TR230001200131000058100500
PARA BİRİMİ : USD
SWİFT CODE : TRHBTR2AXXX
AÇIKLAMA : Öğrencinin adı soyadı ve pasaport no mutlaka yazılmalıdır.
Başvuru Adımları
- Formun eksiksiz şekilde doldurulması
- Doldurulan formun yazdırılması
- Formu dikkatli şekilde okuyup imzalanması
- Formu ve diğer belgeleri Üniversitenin e-mail adresine gönderilmesi (international@ufuk.edu.tr)
İletişim Bilgileri
UFUK ÜNİVERSİTESİ, Öğrenci İşleri Müdürlüğü
İncek Şehit Savcı Mehmet Selim Kiraz Bulvarı No:129 (06836) İncek–Gölbaşı–Ankara TÜRKİYE
Tel: +90 (312) 586 71 58
Faks: +90 (312) 586 71 21
E-Posta: international@ufuk.edu.tr