Residence Permit Application/İkamet İzni Başvurusu
UFUK ÜNİVERSİTESİ
Öğrenci İkamet İzni Başvurusu
Türkiye'deki tüm uluslararası öğrencilerin, eğitimleri süresince öğrenci ikamet izni almaları gerekmektedir. “Öğrenci İkamet İzin Belgesi” ülkemize yasal yollarla giriş yapmış olmanız kaydıyla ve ülkemizde başka bir yasal kalış hakkına (uluslararası koruma başvuru/statü sahibi, geçici koruma sahibi/çalışma izni sahibi vb.) sahip olmamanız durumunda temin etmeniz gereken bir belgedir.
Öğrenci İkamet İzni için başvuran öğrencilerin ‘İkamet İzni Kayıt/Başvuru Formu’nu doldurmaları, çıktısını almaları, ilk sayfadaki imza bölümünü imzalamaları ve aşağıda belirtilen belgelerle birlikte başvuru tarihinden itibaren 5 gün içinde Ufuk Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne teslim etmeleri gerekmektedir.
İKAMET İZNİ BAŞVURUSUNDA GEREKLİ BELGELER
1. İkamet İzni Kayıt/Başvuru Formu
Bu formun, ikamet izni başvurusu e-ikamet sistemi üzerinden tamamlandığında sistem tarafından oluşturulduğunu unutmayın. Bu nedenle, başvuru formuna girilen bilgilerin doğru olduğundan emin olmak önemlidir. Başvuru formunun çıktısı alınmalı ve öğrenci tarafından ıslak imzalı olarak teslim edilmelidir.
2. 4 Adet Biyometrik Fotoğraf
( Fotoğraflarınız son 6 ay içinde çekilmiş ve arka plan beyaz renkte olmalıdır)
3. Pasaport veya pasaport yerine geçebilecek belgenin bir kopyası
Talep edilen ikamet izninden 60 (altmış) gün daha uzun geçerliliği olan pasaport veya pasaport yerine geçen belgeye sahip olmalıdır. Kişinin kimlik bilgilerini içeren sayfanın, ülkeye giriş yaptığı sayfanın ve varsa vize sayfasının fotokopileri alınacaktır.
4. Öğrenci Belgesi
Belgenin yakın zamanda düzenlenmiş olması ve öğrenci numarası, kayıt tarihi, birim, program, sınıf, asgari ve azami eğitim sürelerini içermesi gerekmektedir.
- Sağlık Sigortası
Sigorta, genel sağlık sigortası(GSS) ya da özel sağlık sigortası geçerlidir.
SGK tarafından düzenlenen belgede “Provizyon verilmiştir” ibaresi yer almalıdır. Yukarıda belirtilen şartların sağlanmaması durumunda belge geçersiz sayılacaktır. Öğrenciler eğitim süresini kapsayacak şekilde sağlık sigortası yaptırılmalıdır. Sağlık sigortası hakkında bilgi almak linke tuşlayınız.
https://www.ufuk.edu.tr/ogrenci-isleri/uluslararasi-ogrenci/genel-saglik-sigortasi
- İkametgâh (Adres kayıt) Belgesi
Uzatma için başvuran öğrencilerden “ikamet belgesi” veya son aya ait bir fatura (doğalgaz/elektrik/su) istenecektir. Faturanın öğrenci adına düzenlenmiş olması gerekmektedir.
E-devlet üzerinden “yerleşim yeri belgesi” alabilmek için Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü'nde daha önce adres kayıt işleminin tamamlanmış olması ve adresin değişmemiş olması gerekmektedir.
- İkamet izni ödeme makbuzu
İkamet izni ücret tutarı İkamet İzni Başvuru Formunda yer almaktadır. Lütfen bu ücreti Maliye Veznelerine veya yetkili bankalara yatırarak dekontu başvuru formuna ekleyin).
Önemli Notlar!
- Değişim programı öğrencileri (Erasmus vb.) İkamet İzni için Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne şahsen başvuracaklardır.
- İkamet İzni için ilk başvuru, ülkeye giriş tarihinden itibaren yasal kalış süresi (vize/vize muafiyeti) içerisinde yapılmalıdır.
- İkamet izninin uzatılması için başvuru, geçerli ikamet izninin sona ermesinden İKİ AY önce ve her durumda ikamet izninin sona ermesinden önce https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapılmalıdır.
- İkamet İzni başvurusunda (İlk Başvuru/Uzatma Başvurusu/Geçiş Başvurusu) bulunacak öğrencilerin yukarıda sıralanan tüm belgeleri hazırlayarak e-ikamet web sitesi üzerinden form oluşturmaları ve belgeleri şeffaf poşet dosya içerisinde fotokopileri ile birlikte (belgelerin asılları yanlarında olmalıdır) Ufuk Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili personel başvuru evraklarını kontrol edecek ve dosya eksiksiz ise Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğüne teslim edecektir.
- Üniversitemize kayıt yaptıran yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izin belgelerini aldıktan sonra yabancı kimlik numaralarını (9... ile başlayan) Ufuk Üniversitesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne bildirmeleri gerekmektedir. Ayrıca ikamet izninin bir fotokopisini Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne teslim etmeleri gerekmektedir.